dimarts, 26 de gener de 2016

La importància de ser concís

Avui en dia, ser consís en allò que es comunica i s'ofereix és més important que mai. Ens cal comunicar-nos d'una manera curta i que, al mateix temps, cridi l'antenció i pugui interessar al nostre públic. 


"Cal comunicar-nos d'una manera curta i que, al mateix temps, desperti interés"

 
Tenim una oferta de productes, serveis i informació enorme. De fet, és el gran problema del món modern, on dóna la sensació que hi ha excés de tot (gent que busca feina, pàgines d'Internet que parlen del mateix, negocis que venen el mateix, etc). 

Com diu Jack Trout, al seu llibre "Differentiate or die", avui el públic té tanta oferta de tot que amb prou feines la pot assimilar. No és només que no pugui pagar per tot el que se li ofereix, és que no li pot dedicar temps ni atenció, està saturat.  

"Hi ha més oferta i informació de la que es pot assimilar. Captar l'antenció d'algú és molt difícil"

Per tant, aquest públic dedicarà molt poc temps a decidir si ens presta atenció o passa. Generalment, aquest temps són uns segons. 

Hem de ser capaços, en poques paraules, de captar el major interés possible per aconseguir que ens facin cas.


No és gens fàcil sintetitzar. Normalment, voldríem explicar moltes coses que creiem que són importants per a la nostra exposició. Creiem que una exposició sintetitzada no mostrarà tot el que volem mostrar i quedarà aigualida. Hem d'anar reduint el discurs i quedar-nos només amb el més important, el que millor defineix el que volem explicar i, al mateix temps, és més interessant per a qui escolti. 

A aquest home fa estona que l'han deixat d'escoltar
Tot aquest esforç de sintetització pot portar un temps de pensar-ho bé i de fer proves, on creem un elevator pitch, un discurs curt de presentació del nostre projecte, de no més de 30 segons, l'expliquem a la gent amb la qual ens trobem i comprovem quin és el seu interés mostrat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada