dimecres, 20 d’abril de 2016

Resumeix-m'ho, sisplau

Avui en dia, tenim tal quantitat d'informació i tantes ofertes al nostre abast que no sabem què fer-ne de tot plegat

Hi ha moltes tardes que les passo buscant i mirant coses; cerques al navegador, publicacions a les xarxes socials, portals digitals varis, blocs. I malgrat dedicar-hi tant de temps, sempre acabo per no mirar-me moltes coses que em resulten interessants, perquè són massa llargues de llegir o de mirar, i això fa mandra perquè ja estic massa saturat de coses com per haver-me d'aturar tanta estona en una cosa. 

Aquest parell necessita que li resumeixin el contingut de tots aquests diaris


I el que passa amb la informació, també passa amb els productes i serveis. Hi ha molta oferta entre la qual triar i molta d'aquesta oferta l'acabarem ignorant simplement perquè d'entrada no ens desperta cap interés, en pocs segons decidim si ens interessa o passem. Només cal pensar en l'oferta de restaurants, de propostes d'oci, de propostes d'activitats en grup o en les ofertes de feina penjades a certs portals amb 300 candidats apuntats. 

Per tant, aquesta situació fa que sigui més important que mai ser capaç de sintetitzar i resumir el nostre missatge. Només les propostes i missatges breus i capaços de despertar interés seran tinguts en compte, la resta serà ignorada. 

Gent que compartiu informació a Internet, resumiu-me el que m'hagueu de dir, sisplau. 

4 comentaris:

  1. Bona apreciació! Ho tindré en compte :P
    El que si penso és que s'ha de intentar ser molt específic, i destacar en un camp molt especialitzat!

    ResponElimina
  2. Jo a ser molt específic li dic tenir un "tret distintiu", una característica, aspecte o tema que la gent relaciona amb nosaltres, i que ens permet centrar-nos-hi i ser recordats i tinguts en compte arreu.

    ResponElimina
  3. És cert que a la xarxa hi ha molta informació i és fàcil perdre's o perdre el fil passant d'un enllaç a un altre.

    Però una de les claus d'avui en dia més que mai és saber valorar la procedència de la informació: per exemple, no tindrà el mateix valor una informació de Viquipèdia que un portal oficial com pot ser el Idescat. Com tampoc no és el mateix la informació que podem trobar a les xarxes socials comparat amb la publicació d'un articulista de diari i/o un professor universitari.

    I estic d'acord, cal especialitzar-se però no en excés, que sigui un coneixement transversal o que un es vagi reciclant. Ja que com més especialitzat estiguis més costa adaptar-se als canvis que puguin sorgir ... una teoria similar a la de Darwin i Wallace però pel mercat laboral (si no t'adaptes als canvis altres ocupen el teu nínxol a l'ecosistema i desapareixes)
    jejeje

    ResponElimina
  4. Cert, però verificar la procedència sovint és el segon pas en el món digital, perquè el primer pas és veure si la informació ens interesa, té sentit. Crec que en aquest context tothom està obligat a posicionar-se per ser tingut en compte després d'uns segons de rastreig.

    I si, especialitzar-se pot fer-nos poc adaptables als canvis, però no es tracta tant d'especialitzar-se com resumir la informació que tenim entre mans, més endavant podem entrar més en detall un cop ja hem cridat l'antenció.

    D'altra banda, hi ha especialitzacions i especialitzacions, no és el mateix especialitzar-se en oferir sistemes de reproducció de música portàtils que especialitzar-se en cassettes. La diferència salta a la vista.

    ResponElimina