dimecres, 6 de juliol de 2016

Sense resposta

Recordo, ara ja fa uns anys, haver enviat el meu currículum i una carta de motivació a una empresa danesa dedicada a la fabricació d'aerogeneradors per produir energia eòlica. Oferien feina per a recent llicenciats i jo tot just havia acabat la carrera. 

No hem van agafar, però almenys em van enviar un mail explicant la decisió i agraint-me el meu interés per treballar amb ells. 

Enviar una sol·licitud de feina a una empresa i que aquesta respongui, encara que sigui negativa, sembla el més normal del món, però si a aquest fet li dedico tota una entrada és perquè no sempre passa, almenys no en aquest país.



Moltes sol·licituds no tenen resposta


Quan trobem una empresa interessant, que pensem que podria contractar els nostres serveis, el que passa sovint és que no obtenim cap resposta per part seva, ni bona ni dolenta. Podem arribar a dubtar de si la direcció de correu era correcta o que hi ha hagut algun problema amb les connexions. 

No obtenir resposta és un fet bastant frustrant quan busques feina o clients per al teu negoci. Tens la sensació que la teva sol·licitud s'ha perdut en alguna banda de l'univers, potser ha caigut dins d'un forat negre. 

És difícil mantenir els ànims quan ni tant sols saps que se n'ha fet de la carta, el currículum o la proposta que li has fet arribar a algú. És com haver dedicat un temps i un esforç en va, el mateix hagués donat haver-se passat el dia prenent el sol a la platja. 



I perquè no es responen moltes sol·licituds

La raó principal que se m'acut és l'allau de sol·licituds de tota mena que les empreses o qualsevol de nosaltres rep al llarg del dia. 

Molta gent està en recerca activa de feina en aquest país, i és normal hagin de sol·licitar feina allà on puguin, encara que en tinguin poques possibilitats perquè no hi ha demanda de feina o perquè no tenen el perfil necessari. 

Però no només són les sol·licituds de feina. Hi ha un bombardeig d'SPAM (missatges no sol·licitats) a través de tots els canals de comunicació existents. Telèfon mòbil, telèfon fix, al timbre de casa, a la sortida del metro o al correu electrònic. I això és a nivell d'un particular, imaginem les empreses la quantitat de sol·licituds de tota mena que reben, de treballadors i de proveidors. 

En aquestes condicions, les persones ens blindem contra les sol·licituds no demandades, no les hi fem cap cas, mirem cap a una altra banda i responem amb un "no" rotund. En moltes ocasions, a més, si et mostres amable encara et pressionen més. 

En països com Dinamarca no deuen rebre tantes sol·licituds no desitjades, i per això es prenen la molèstia de contestar-les. 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada