dimecres, 21 de desembre del 2016

Marca personal

El món laboral sempre ha estat molt anònim


Anar a l'escola, formar-se, passar exàmens, obtenir la titulació, buscar feina dins aquesta titulació, trobar-la, adquirir experiència, ascendir dins la mateixa empresa o trobar-ne un altra que ens ofereixi aquesta millora.

Aquest ha estat sempre l'ideal laboral de la majoria de gent. Una trajectòria linial, ascendent, segura i molt anònima. 

Per anònima em refereixo a que, professionalment parlant, et coneixien a la empresa a la que treballaves i para de comptar (i si l'empresa és gran, ni això). No et calia tenir targetes de presentació, ni pàgina web, ni sortir per la tele a explicar què sabies fer, ni fer-te conegut ni seguit en el teu àmbit.




Al món actual, potser haurem de deixar de ser-ho


És possible que molta gent pugui encara seguir una trajectòria així, però costarà més i potser ja no serà tant linial, ascendent ni segura, però pot seguir sent anònima. 

Aquestes persones poden passar molt de temps desocupades, després del qual potser troben una feina amb unes condicions inferiors a les que tenien, i sense saber si seguiran treballant allà passat un temps o tornaran a estar desocupades. Això sí, la nostra fama no passarà dels llocs on treballem (si se'n recorden de nosaltres). 

Aquest tipus de trajectòria laboral es tornarà, segurament, força insegura i frustrant, perquè només ens permetrà anar tirant. Hauríem d'aspirar a alguna cosa més que a això. 




Tenir marca personal, ser conegut per alguna cosa més enllà del nostre escriptori


Si cada vegada és més difícil trobar un lloc tancat i segur on establir-se i guanyar-se la vida, potser necessitarem deixar de ser anònims. Si molt sovint hem de trobar a algú que ens pagui el sou, haurem de conèixer molta gent per tal de poder optar a tenir feina de forma continuada. 



Quin llapis es distingueix dels altres? (font: entrepreneur.com



Això es pot aconseguir tenint el que es diu "marca personal". La marca és una característica que ens distingueix de la resta i fa que ens recordin i ens tinguin en compte. Parlem de marca personal perquè no es refereix a la característica d'una organització o empresa, sinó a la d'una persona. 

Si aconseguim ser recordats per molta gent tenint en compte la característica que ens fa especials, molta gent pensarà en nosaltres quan tingui un problema que una persona amb la nostra característica pot resoldre. Això pot fer que tinguem un fluxe d'encàrrecs força constant. Aquesta és la nova seguretat econòmica, segons diuen. 


I a tu? Què et podria distinguir que pugui ser ben valorat i pagat per la gent? 


  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada