dimecres, 14 de desembre del 2016

Visites comercials vs networking

Anar a vendre...


Tots necessitem ingressos per mantenir-nos, i aquests ingressos ens els sol proporcionar una persona a canvi de que li oferim alguna cosa que l'interessi; el client. El client pot ser una persona, l'administració pública o una empresa o entitat. Fins i tot els funcionaris i els treballadors tenen clients, no només les empreses i els autónoms. 

Si no tenim clients n'hem de buscar. El que es fa tradicionalment és sortir a vendre a aquells que podrien arribar a ser els nostres clients; les visites comercials. Normalment, quan pensem en una visita comercial, pensem en una persona amb vestit i corbata i una carpeta amb catàlegs que ve de part de l'empresa per a la que treballa, però una persona que es presenta a una entrevista de feina també està fent una visita comercial. 


 Comercial que es presenta amb la seva targeta de visita (font: consejosgratis.net)






El percentatge d'èxit de les visites comercials no sol ser gaire elevat, a la gent no li agrada que ningú li vingui a vendre res, i qui més qui menys rep visites comercials, a casa, per telèfon, al carrer o per email. Molts ja s'aparten quan ve algú cap a ells de forma decidida i amb una carpeteta sota el braç.   




...i anar a conèixer gent que podria ser clienta


Hi ha altres formes d'arribar a un possible client sense haver de passar per aquesta situació forçada i compromesa d'anar directament a vendre. Hi ha el networking i l'activitat a les xarxes socials.  

En aquests contextos, coneixes gent i expliques què fas i què ofereixes, però sense oferir-ho. La coneixença sol arribar pel fet de participar en una mateixa activitat o comunitat i, al igual que a una visita comercial, acabes tenint l'oportunitat d'explicar el teu producte o servei, per d'una forma més distesa i agradable per les dues parts. 


 Networking (font: todohostingweb.com)





És possible que aquestes persones que coneixem no acabin sent clients nostres, però la cosa no es limita al fet que hi hagi o no venta. Es pot aconseguir molt d'aquesta manera, podem aconseguir que segueixin el que fem, que col·laborin amb nosaltres d'alguna manera (o que ho fem nosaltres amb ells) o fins i tot ens poden presentar davant d'algú que sí podria arribar a ser client nostre. 

La interacció serà diferent a la que es dóna en una visita comercial. Ja no és una relació sol·licitant - sol·licitat, és una relació d'igual a igual on cadascú s'explica allò que pot oferir per simple coneixença. Crec que se't valora d'una manera diferent i se't té més en compte, ja que a algú que t'ha intentat vendre la moto igual ja no el vols veure més, no sigui que te la vulgui vendre de nou. 




De networking en networking


Si algú busca clients, hauria d'invertir part del seu temps en assistir a actes de networking, events i activitats en grup i moure les xarxes socials. 

Óbviament, és una estratègia que funciona a llarg termini, perquè no vas a vendre de primeres i no a tothom l'interesses, però quan anem a vendre el percentatge d'èxit també és molt baix, i a més tampoc en volen saber de tu normalment.






 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada