dimecres, 15 de febrer de 2017

Com fer networking (i com no fer-ho)

El networking és l'acte de conèixer gent nova per tal de formar noves connexions. Ens presentem, expliquem quí som i què fem, escoltem el mateix dels altres i, possiblement, intercanviem contactes (sobretot la targeta de visita). 

Es tracta d'una activitat i d'una paraula que s'han posat de moda durant els últims anys, com tants altres anglicismes que tenen a veure amb els negocis, impulsat per l'auge de l'emprenedoria i l'autoocupació com a formes de guanyar-se la vida. Qui ocupa un lloc de treball només necessita conèixer als seus caps, però l'emprenedor i l'autònom necessiten conèixer gent nova de la qual obtenir i oferir alguna cosa. 




Fetes les presentacions, en aquest post explicaré com ha de funcionar el networking i com no ha de funcionar. 




Com no ha de funcionar


El networking no és venda. 

És important establir-ho perquè encara hi ha molta gent que va a events de networking principalment a vendre. Expliquen què venen, et donen la seva targeta i se'n van a buscar-ne a un altre. No els interesses si no mostres interés en comprar.

És normal voler vendre. Tots anem de cul per poder guanyar-nos la vida, i esperem poder convertir la nostra dedicació en diners per viure. Però per vendre existeixen les visites comercials, que normalment es fan amb gent que potencialment podria comprar el que oferim.
En un networking podem conèixer a qualsevol, i la gran majoria no seran clients potencials.

Això no vol dir que estigui prohibit vendre. Es poden tancar vendes en aquests events. Podem topar-nos amb gent molt interessada en el que oferim, tot i que no anem buscant això en primer lloc.




Com ha de funcionar


El networking serveix per conèixer i donar-nos a conèixer, amb l'objectiu de guanyar contactes útils i de ser un contacte útil per a algú. 

I què hi guanyem si no ens compren els productes? Guanyem visibilitat, guanyem accés a d'altres persones i guanyem la possibilitat de demostrar què valem en viu i en directe. 

Com bé sabeu, moltes oportunitats, fins i tot en l'àmbit laboral, es maneguen entre contactes, entre gent que es coneixia prèviament o estava connectada per mitjà d'un tercer. La gent que ja ens ha conegut, en un ambient més distès que el d'un intent de venda, ja està més disposada a fer-nos cas, i si col·laborem plegats en alguna cosa interessant, encara millor.




Per tant...


Per anar a un networking, cal preguntar-se "Quina col·laboració puc oferir a la gent que hi trobi?" i "quina mena de col·laboracions em podrien interessar?

Es pot col·laborar de moltes maneres amb la gent. Per fer prosperar el nostre negoci o carrera hi ha més elements a part dels diners. Podem aconseguir que la gent ens segueixi a les xarxes socials, llegeixi el nostre bloc, assisteixi als nostres events, que ens donin la seva opinió sobre el que oferim, que ens presentin a algú que sí podria estar interessat en el nostre producte. També podem oferir aquestes coses als altres.

Si no produïm aquestes oportunitats de col·laboració, perdrem el contacte amb tota aquesta gent. 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada