dimarts, 22 de desembre del 2015

Com la competitivitat pot afectar la transparència i la honestitat

Un ambient molt competitiu pot tornar a les persones i organitzacions de persones menys transparents i menys honestes entre elles. Recordem que un ambient competitiu és, simplement, un ambient en el qual el guany d'una persona o grups de persones és la pèrdua d'una altra persona o d'un grup de persones. 

"Tenir informació és un avantatge que alguns no volen compartir per poder guanyar"

Per tant, tot allò que pugui ser un avantatge per obtenir aquest guany no serà compartit de manera pública, perquè per garantir-se el guany previst també cal privar d'aquest mateix avantatge als altres possibles competidors, que accedirien a ells si la deixessim a disposició del públic. 

L'exemple més clar d'aquest avantatge que és privat de ser compartit és la informació i el coneixement. La conseqüència d'aquesta ocultació de la informació és la manca de transparència i d'honestitat de les persones. Manca de transparència perquè no s'ensenya la informació que els altres necessiten per poder actuar d'acord amb els seus interessos, i manca d'honestedat perquè es dóna informació falsa o a mitges amb l'objectiu de privar d'alguna mena d'avantatge als altres. 

"El progrés requereix que la informació disponibles sigui compartida. Afortunadament, cada cop és més fàcil de compartir amb els nous mitjans"

I tot això és una pena, perquè crec que el progrés es fonamenta en la compartició de la informació i el coneixement, on cada persona pot aportar millores successives. El món digital ens dóna l'esperança de que cada cop sigui més difícil no ser transparent i honest, ja que si una persona no comparteix el que sap, algú altra ho pot fer. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada